Helpt jouw arbodienst je niet goed? Of werken ze je zelfs tegen...

(Arbodienst speciaal voor het MKB)

Geloof me. Ik ken het.

Ik heb zelf 3 jaar bij een grote traditionele arbodienst gewerkt.

In een commerciele functie.

En ik zat letterlijk elke dag met ontevreden klanten aan tafel.

Dit is inmiddels bijna 15 jaar geleden. Maar het trieste is: ik hoor van werkgevers dat het nog steeds zo is.

Het is gewoon een mismatch. Een mismatch tussen de vraag vanuit het MKB en het aanbod vanuit een traditionele arbodienst.

Na 3 jaar gesprekken met ontevreden klanten, ben ik voor mezelf begonnen.

Omdat het (veel) beter kan. En moet.

Tegenwoordig ben ik directeur van mijn eigen gecertificeerde arbodienst.

Heel vaak heb je als kleine of middelgrote werkgever de arbodienst niet nodig.

Want 9 van de 10 ziekmeldingen lossen zich vanzelf wel weer op. En vaak ook nog binnen 1 of 2 weken.

Maar het gaat om die ene lastige ziekmelding.

Zo’n ziekmelding zit er ook 1 keer in de zoveel tijd tussen.

En dan heb je een goede arbodienst nodig.

Eentje met bedrijfsartsen die niet om de hete brij heen draaien, maar de kern van het probleem benoemen in een heldere terugkoppeling.

En (zeer) ervaren casemanagers. Die jouw verzuimprobleem al veel vaker hebben gezien. En die jou veel werk uit handen nemen.

En er eigenlijk gewoon voor zorgt dat de kortste weg van ziekmelding naar oplossing wordt bewandeld.

Dat doet mijn arbodienst: P&P Arbo.

Een arbodienst volledig gebaseerd op mijn visie en werkwijze.

Dus ben jij een kleine werkgever? En heb je een verzuimprobleem? Nieuwsgierig of ik met mijn arbodienst iets voor jouw kan betekenen?

Laat dan hier je gegevens achter.

Dan neem ik snel contact met je op.

 

 

Laat ik eerst zeggen waardoor het in ieder geval niet komt. Wat niet de reden is waarom mijn klanten zo'n laag verzuim hebben.

Gezondheid.

 

Gezondheid is niet de reden.

 

Werknemers van mijn klanten zijn niet gezonder dan de werknemers in jouw bedrijf. Geen verrassing toch, hoop ik?

(Of dacht je dat horecapersoneel gemiddeld 3x zo gezond is als schoonmaakpersoneel? Amerikanen stukken gezonder zijn dan Nederlanders? Ondernemers zoveel gezonder zijn dan werknemers? Precies.)

De hoogte van ziekteverzuim hangt nauwelijks samen met de gezondheid van werknemers. Nee. Het zit 'm voor 99% in de aanpak.

 

De verzuimaanpak bepaalt de hoogte van het ziekteverzuim.

 
De manier waarop je met zieke werknemers omgaat. Het feit dat jouw werknemers vaker en/of langer ziek thuis zitten? Dat komt omdat mijn klanten net even wat slimmer omgaan met hun zieke werknemers. Het is allemaal geen hogere wiskunde, hoor. Met een paar eenvoudige aanpassingen in je verzuimaanpak kun je al veel bereiken.
verzuimgrafiek
 

 

Mijn klanten bewijzen dat.

 

In bovenstaande grafiek zie je het verzuimpercentage van mijn klanten in de afgelopen jaren (klik op de afbeelding voor vergroting). Sinds 2013 (net) onder de 2%. En dat is voor jouw bedrijf ook gewoon mogelijk natuurlijk.

Maar dan moeten de basis wel op orde zijn.

Die basis ligt bij de casemanager. De casemanager is immers eindverantwoordelijk voor de verzuimaanpak. Als jij de casemanager bent binnen jouw bedrijf, moet jij er voor zorgen dat er van ziek- t/m hersteldmelding alle juiste stappen gezet worden.

Alleen dán kun je onnodig ziekteverzuim voorkomen. De sleutel tot een lager ziekteverzuim.

Kun jij wel wat ondersteuning gebruiken?

 

Bijvoorbeeld omdat je nu een zieke werknemer thuis hebt zitten waarbij de reintegratie stroef verloopt?

Het ziekteverzuim in jouw bedrijf structureel (veel) te hoog is?

Of gewoon omdat je te weinig tijd hebt. Om de begeleiding van zieke werknemers écht goed op te pakken.

Dan is mijn Poortwachter Pakket ideaal voor jou. 

 

Het Poortwachter Pakket

Het Poortwachter Pakket neemt jou veel werk uit handen. Een duidelijke verzuimaanpak, mét resultaat. En dat geeft rust. De volgende 3 elementen vormen de basis.

 

  • Casemanager Mark

    Hulp vanaf de 1e ziektedag.

    Je mag onbeperkt gebruik maken van mijn expertise en ervaring. Nooit krijg je een factuur voor een belletje of mailtje. Ben je gek?

    Samen gaan we voorkomen dat werknemers nog langer onnodig ziek thuis zitten. En daarbij neem ik je zoveel mogelijk werk uit handen.

  • Verzuimsignaal

    Het online verzuimsysteem. Zorgt voor overzicht. En dat wij efficient kunnen samenwerken.

    Je krijgt je eigen inlog waarmee je online ziek- en hersteldmeldingen doet. Super eenvoudig. Kind kan de was doen

    En verzuimrapporten? Die kun je zelf onbeperkt uitdraaien. Gratis.

  • Mijn bedrijfsartsen

    Je krijgt de beschikking over mijn netwerk van de allerbeste bedrijfsartsen. Allemaal stuk-voor-stuk door mijzelf geselecteerd.

    Omdat een goede bedrijfsarts cruciaal is wanneer je wil voorkomen dat zieke werknemers onnodig thuis zitten.

    Mijn bedrijfsartsen zijn altijd snel beschikbaar. Indien er sprake is van spoed, is er ALTIJD een spreekuur mogelijk binnen 48 uur. Wat voorkomt dat werknemers onterecht ziek thuis zitten.

Tarief

Prijs is per werknemer per jaar.

Poortwachter Pakket
€ 4

Register Casemanager. Ik help je van ziek- t/m hersteldmelding.

Altijd binnen 48u toegang tot mijn BIG geregistreerde bedrijfsartsen

Online ziek- en herstelmelden via Verzuimsignaal

Veel gestelde vragen

Ik wil graag klant worden maar heb nu al een zieke werknemer. Is dat een probleem?

Nee, dat is helemaal geen probleem. En ik breng daar ook géén extra kosten voor in rekening. Want ik neem aan dat de intentie is om nog vele jaren samen te werken. Toch? Ik ziet het dus meer als een kans. Een kans om meteen aan te tonen wat mijn toegevoegde waarde voor jou is.

Ik heb een paar honderd werknemers in dienst. Is het Poortwachter Pakket ook geschikt voor grote klanten?

Het is zeker geschikt. Mijn grootste vaste klant heeft ruim 600 werknemers. Maar daar werk ik uiteraard anders mee samen dan met de fietsenmaker op de hoek. De fietsenmaker heeft geen kaas gegeten van ziekteverzuim. Terwijl er bij jou vast al veel kennis aanwezig is. Het is wat meer maatwerk, dus. Neem gerust even contact met mij op over de mogelijkheden.

Wat als jij zelf ziek bent? Of met vakantie gaat?

Goeie vraag ;-)  Ik moet er ook af en toe tussenuit. Ik werk nauw samen met een team aan zelfstandige register casemanagers. Ervaren adviseurs die vanwege hun expertise en achtergrond in staat zijn mijn verzuimaanpak goed uit te voeren. Zij vervangen mij dus tijdens vakantie of als ik zelf ziek zou zijn.

Kan ik het contract met mijn arbodienst opzeggen als ik met jou in zee ga?

Absoluut. Jij bent als werkgever vrij in je verzuimaanpak. Wel moet je (middels een contract) voor je zieke werknemers de toegang tot een geregistreerde bedrijfsarts hebben geregeld. Overstappen naar mij betekent automatisch dat je ook gebruik mag maken van mijn bedrijfsartsen netwerk.

Jij zit in Amsterdam en ik in Lutjebroek. Is dat wel handig?

Geen probleem. Het meeste contact met mij verloopt via telefoon en e-mail. En mijn bedrijfsartsen zitten door het hele land. Dus je werknemers hoeven niet voor een spreekuur helemaal naar Amsterdam af te reizen.

Ik ben geïnteresseerd. Wat moet ik doen?

Hier even je gegevens achterlaten. Dan neem ik snel contact met je op. Leg ik telefonisch nog even het een en ander uit en als het je dan wat lijkt kunnen we snel van start.

 

Wat klanten zeggen...

 

gisela.001

"Vanaf het begin van de samenwerking met Mark had ik weer het gevoel grip te hebben op de situatie." - Gisela Mulder, Castle Craig NL

"Met de komst van Mark kwam er meteen beweging in het proces. Korte tijd later was de ziekmelding al van tafel." - Ernst de Roo, Autojobs

ernstdr.001
ernst.001

"“Mark heeft in 3 maanden tijd 10x meer gerealiseerd dan mijn oude arbodienst in de 9 maanden ervoor." - Ernst Burgers, Data Square

"Op mijn vragen krijg ik altijd snel antwoord van Mark. Een antwoord waarmee ik ook echt verder kan." - Marjolijn Repko, Amvilco

repko.001

 

Klinkt goed?

Twijfel je nog?

 

Overtuig jezelf.

Gewoon.

Door 3 maanden lang het Poorwachterpakket uit te proberen. Meld je vandaag nog aan en ervaar 3 maanden lang het Poortwachter Pakket.

 

100%-tevreden-garantie

 

Na 3 maanden geef ik je een belletje.

Of drinken we een kop koffie. En dan evalueren we.

Blijkt dan dat je niet 100% tevreden bent? Wil je dan toch weer liever terug naar je oude arbodienst? Geen probleem. Ik wil alleen maar werken met supertevreden klanten.

In dat geval verscheur ik ons contract. En betaal ik jou het abonnementsgeld volledig terug. Met een glimlach :-)

midzgarantie.001

Even overleggen?

 

Meer weten? Zijn er nog vragen onbeantwoord? Eerst nog graag even overleg?

Stuur mij een mail.

Weekenden en vakanties uitgezonderd reageer ik altijd binnen 24 uur. En meestal veel sneller.

Klinkt goed?